Reducció d'un 13% del consum energètic municipal l'any 2016

Durant l’any 2016, l’Ajuntament d’Olost ha tingut un consum energètic de 592.000 kWh (entre electricitat i calefaccions) en totes les seves  dependències i enllumenats públics. Aquest consum suposa un nou estalvi del 13% en comparació al consum del 2015. A nivell de cost, la despesa energètica del municipi ha estat de 66.000 € (estalvi de l’11%).

Vist amb perspectiva, Olost ha reduït en 5 anys un 26 % el seu consum energètic i emissions de CO2, passant d’un cost per habitant de 77€/hab. i any a 55€/hab. i any el 2016.
 
L’estalvi energètic i la promoció de les energies renovables cap un nou model energètic és una de les prioritats d’aquest ajuntament; així, Olost es va sumar al projecte del Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses de la Unió Europea l’any 2011, agafant així el compromís de reduir un 20% les emissions per l’any 2020. D’altra banda, l’Agència Local de l’Energia és el servei del Consell Comarcal d’Osona que fa un control i seguiment d’aquests consums i costos energètics; i col·labora amb l’Ajuntament per complir aquests objectius.
 
Les dades d’aquest any són resultats de vàries accions realitzades al municipi i les seves dependències:
Instal·lació d’enllumenat LED a tot el nucli de Santa Creu (abril 2016), amb un estalvi energètic durant aquest 2016 del 32%.
Instal·lació fotovoltaica d’autoconsum al Centre Cívic d’Olost que ha produït 2.630 kWh, cobrint el 26% de la demanda de l’edifici.
Instal·lació de la pèrgola fotovoltaica d’autoconsum al pati de l’Escola Terra Nostra (octubre 2016) amb una producció de 980kWh durant 3 mesos, cobrint l’11% del consum de l’escola per aquest període.

Substitució de l’enllumenat del casal d’avis per LED (maig de 2016) amb un estalvi entorn al 18% del consum elèctric.
Instal·lació de telegestió domòtica en la calefacció del Centre Cívic (novembre 2015) amb un estalvi entorn del 30%.
Seguiment i bona gestió de l’enllumenat del Pavelló que ha suposat un estalvi del 8% del consum elèctric. 
Tot i aquestes bones dades, també hi ha equipaments i instal·lacions a millorar ja que algunes zones com l’enllumenat del centre del municipi o l’edifici de l’Ajuntament han tingut augments de consum.
 
Juntament amb aquestes accions i per promoure aquest nou model energètic l’Ajuntament s’ha fet soci de la Cooperativa Som Energia que actualment dona subministrament elèctric al Centre Cívic d’Olost.
 
Seguint aquest camí cap a la millora energètica i la sostenibilitat ambiental l’Ajuntament d’Olost té previstes noves accions per l’any 2017 com la instal·lació d’una caldera de biomassa que doni calefacció al centre cívic i al casal d’avis, a través d’un projecte amb la Diputació de Barcelona, ampliar les instal·lacions de LED en l’enllumenat municipal, instal·lació fotovoltaica d’autoconsum per l’edifici de l’ajuntament i estudiar la possibilitat d’instal·lar un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics, pel qual ja s’han iniciat els tràmits per demanar una subvenció.

  18/04/2017
  22:42
Categoria: Notícies
Reducció d'un 13% del consum energètic municipal l'any 2016