Què és la Bústia ètica?
La Bústia ètica és un canal de comunicació intern segur que permet que les persones assenyalades a l'article 3 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, informin de manera anònima i segura conductes dutes a terme per l'administració municipal que resultin contràries al dret, als principis o regles ètiques i de bon govern i administració que determina el marc normatiu vigent, a fi que la gestió municipal es desenvolupi amb un respecte total als valors de qualitat democràtica i de bona administració en un context de millora contínua en la qualitat dels serveis públics.
Les comunicacions s'han de referir a accions, omissions, males pràctiques o conductes irregulars a l’Ajuntament d’Olost, en aquests àmbits:
1. Des d’un punt de vista subjectiu:
2. Des d’un punt de vista objectiu:
Les informacions adreçades a la Bústia ètica han de complir els requisits següents:
No s’admetran les informacions en els següents casos:
Per a què NO hem de fer servir la Bústia Ètica?
Les comunicacions formulades mitjançant la Bústia Ètica no es consideraran, en cap cas, un instrument per a l’exercici del dret de petició, ni tampoc per formular davant l’Ajuntament consultes, suggeriments o incidències.
La ciutadania pot fer arribar les queixes, suggeriments o propostes referents a temes com l'estat del carrer, enllumenat públic, infraestructures municipals, edificis privats, etc.. , així com totes aquelles propostes que consideri oportunes, incloses les incidències o reclamacions sobre un servei, una actuació o una decisió municipal, o bé, les idees que ajudin a millorar el servei de l'organització. Per aquests casos l’Ajuntament d’Olost posa a l’abast de la ciutadania el següent tràmit: queixes, suggeriments i propostes.
De dilluns a divendres, matins de 8 a 14 i dimarts i dijous, tardes de 16 a 19.
Horari d’estiu (15 de juny al 15 de setembre): de 8 a 14 hores.