Tu també pots fer-ho bé

Sota el títol "Tu també pots fer-ho bé", Cuidem el medi ambient. Cuidem el nostre planeta, l'Ajuntament d'Olost inicia una campanya per tal d'informar a tota la ciutadania de la importància de fer un bon ús de tots els serveis que permeten gestionar els residus en el nostre municipi. 

El motiu d'aquesta iniciativa és el fet d'haver detectat un mal ús de l'àrea d'emergència o de les papereres. 

Durant les darreres setmanes l'Ajuntament d'Olost ha detectat un increment molt gran del volum de residus dipositats a l'àrea d'emergència. 

D'altra banda, molt sovint també es troben bosses senceres de brossa dins dels contenidors que hi ha en diferents carrers i espais públics del poble. 

Com explica el regidor Roger Sala "amb aquesta campanya volem recordar com s'han d'utilitzar els diferents serveis per tal de fer una bona recollida de la brossa".

PAPERERES A L'ESPAI PÚBLIC:
- Serveixen per dipositar petits papers, llaunes o residus puntuals. Per aquest motiu en algunes de les papereres trobareu aquest cartell:



RECOLLIDA PORTA A PORTA: 
DILLUNS - Multiproducte 
DIMARTS - Rebuig / Vidre (alternat cada 15 dies)
DIMECRES - Matèria orgànica
DIJOUS - Multiproducte
DIVENDRES - Matèria Orgànica
DIUMENGE - Matèria Orgànica 


Cliqueu a les imatges per poder ampliar els documents: 

   

Recordem també la importància de fer una bona gestió de tota la orgànica i no barrejar-la amb la resta de contenidors.


ÀREA D'EMERGÈNCIA VIDEOVIGILADA:


 

L'àrea és un espai que s'ha d'utilitzar en casos molt puntuals per deixar-hi els residus que no podem tirar en el Porta a Porta perquè es marxa de vacances, perquè ens hem oblidat de tirar-ho el dia anterior o per excepcions.
No és un lloc on s'han d'anar a deixar andròmines o materials molt grans. Hi ha d'altres serveis indicats per fer aquestes gestions: La deixailleria mòbil i la Recollida de voluminosos. 
Per accedir-hi cal baixar-se l'aplicació de KOMTAINERUs expliquem com fer-ho

CALENDARI DE LA DEIXALLERIA MÒBIL:
És un servei que teniu al vostre abast el primer divendres de cada mes i que permet deixar petits electrodomèstics o residus que no es poden llençar a través del Porta a Porta.
Podeu clicar la imatge per ampliar-la. 

RECOLLIDA DE VOLUMINOSOS:

En cas que hagueu de llençar electrodomèstics grans, armaris, matalassos, o estris de grans dimensions, podeu trucar a l'Ajuntament (938880211) i demanar que passin pel vostre domicili el dia que correspòn de cada mes. 
En aquest cas cal pagar 10€ perquè es pugui fer aquesta gestió. La recollida de voluminosos és el primer dilluns de cada mes. 

 

  07/05/2026
  10:00
Categoria: Notícies
Tu també pots fer-ho bé