Aquest mes de setembre de 2024, tal com s’estableix en la llei de consultes no referendàries de Catalunya, l’alcalde Gil Salvans i Muns ha signat el Decret de convocatòria de la consulta sobre el futur d’Olost i Santa Creu de Jutglar a la Comarca del Lluçanès.
Aquest és un pas més per a la celebració de la
Consulta, el cap de setmana del 19 i 20 d’octubre, sobre el fet que Olost i Santa Creu de Jutglar es mantinguin o no a la Comarca del Lluçanès i ho volem fer amb la següent pregunta:
Estàs d’acord que s’iniciïn els tràmits per sortir de la Comarca del Lluçanès? amb l’opció de respondre SI o NO.
Properament informarem dels detalls de la campanya informativa (dies, hores i llocs) perquè volem que disposeu de tota la informació del procés i, sobretot,
aconseguir la màxima participació.
BUSQUEM COL·LABORADORS/ES:
Per poder tirar endavant la votació, i segons indica l’esmentat Decret,
obrim un procés per captar col·laboradors i col·laboradores que vulguin ser membres de mesa electoral. Si us interessa, podeu enviar un correu a
participacio@olost.cat o venir a l’Ajuntament, abans del 2 d’octubre.
REGISTRE DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA (RPC):
Totes les persones empadronades a Olost i que tinguin 16 anys o més podran participar en la Consulta. Si no esteu empadronats/des i hi voleu participar us podeu inscriure al RPC fins l’1 d’octubre, en els casos següents:
- Si podeu acreditar una vinculació amb el municipi per una segona residència.
- Caldrà fotocòpia del DNI de les persones del mateix habitatge interessades en participar en el procés, presentar un justificant acreditatiu de la residència, el llibre de família o una declaració jurada al·legant la residència en l’habitatge indicat.
- Si podeu acreditar que vau néixer a Olost.
- Pesentar el DNI o una fotocòpia on s’indiqui Olost com a lloc de naixement.
Per poder fer la inscripció podeu omplir el següent FORMULARI i enviar-lo online a través d'una instància genèrica.
També us deixem un model de DECLARACIÓ JURADA en cas que l'hagueu de presentar.
Per a tramitar per internet
Cal un servei d'identificació digital reconegut: idCAT Mòbil, certificat digital o Cl@ve
També podeu fer la gestió de forma presencial a l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic, de dilluns a divendres, de 8 a 14h i dimarts i dijous també de 16 a 19h.