Un pas important en la millora de la gestió dels residus: El tancament de les àrees d’emergència.

Aquest matí s’han iniciat els treballs per al tancament de les àrees d’emergència de residus d'Olost i Santa Creu . Aquesta actuació s’emmarca dins la necessitat de millorar la gestió de residus i la protecció del medi ambient i amb l’objectiu d’acabar amb la mala gestió que des de fa uns mesos s’està fent en les àrees d’emergència i que han portat a un elevat increment dels costos de gestió d’aquests residus i alhora a reduir de forma important la taxa de residus reciclats a Olost i Santa Creu. 

Olost i Santa Creu disposen de la recollida porta a porta i aquest ha de ser el principal sistema utilitzat pels veïns i veïnes alhora de recollir els seus residus. Les àrees d’emergència de residus estan pensades únicament per aquells casos on no es pot utilitzar el porta a porta i per casos d’emergència o excepcionals i no pas per un ús normalitzat o diari per part dels veïns i veines del municipi.

L’actuació que s’ha iniciat aquest mes d’octubre finalitzarà a principis de novembre a l’àrea d’Olost i entre els mesos de desembre i gener a la de Santa Creu de Jutglar. El tancament de l’àrea d’emergència significa que l’àrea no estarà oberta de forma general i continuada, sinó que per accedir-hi caldrà disposar d'una identificació prèvia a través d’una aplicació mòbil.

L’àrea d’Olost serà recoberta amb fusta i les noves entrades d’aquesta quedaran finalitzades el 19 d’octubre. Simultaniament també s’instal·laran càmeres de videovigilància a l’espai de l’àrea. Un cop finalitzat aquest tancament, l’accés peatonal de l’àrea quedarà obert de forma general fins al dia 2 de novembre, dia en que s’activarà el nou sistema de control d’accés a l’àrea d’emergència. Per tant, a partir daleshores ja només es podrà accedir a l’àrea d’emergència a través de l’aplicació de mòbil.
 

A partir del dilluns 19 d’octubre disposareu de les instruccions per la descarrega de l’aplicació per entrar a l’àrea d’emergència penjades a la mateixa àrea així com al web de l’Ajuntament, a les xarxes socials i al canal de whatsapp. Per poder-vos identificar i ser usuaris de l’àrea d’emergència caldrà estar vinculat a un habitatge o comerç del municipi que es validaran des de l’Ajuntament. Tota persona que ho desitgi es podrà descarregar l’aplicació al telèfon mòbil,  que serà gratuïta, i donar-se d’alta d’usuari, sempre que estigui  vinculat amb un habitatge del municipi. En aquest sentit, totes aquelles persones que tinguin dubtes o problemàtiques amb la descàrrega de l'aplicació i el seu funcionament,  podran anar a les oficines de l’Ajuntament o trucar-hi per resoldre els problemes.

De moment, la intenció de l’Ajuntament és no limitar l’accés dels usuaris en nombre de dies o vegades a la setmana per accedir a l’àrea, confiant en el bon ús que en farà tothom. Tot i així, la majoria de municipis que estan implantant aquests tancaments estan establint limitacions en aquest sentit, motiu pel qual s’haurà d’estudiar properament.

Des de l’Ajuntament demanem la màxima col·laboració dels nostres veïns i veïnes. Tots hem de treballar per aconseguir un entorn més just i sostenible, per nosaltres i pel futur del planeta.


  14/10/2020
  21:46

Ajuntament d'Olost

De dilluns a divendres, matins de 8 a 14 i dimarts i dijous, tardes de 16 a 19.

Horari d’estiu (15 de juny al 15 de setembre): de 8 a 14 hores.